۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

مثل همیشه نیست




یک
با هم صحبت می کردیم. همین دیشب که حالم خیلی خوب بود.  مثل همیشه شاکی بود.از این که چرا مثل آدم حرف نمی زنی!چرا وسط بحث جدی شوخی می کنی؟چرا واقعی فکر نمی کنی؟چرا دوست داری همه چی رو جوری ببینی که دوست داری!جدی بود.مثل همیشه ی این دو-سه سالی که می شناسمش.  اینقدر جدی بود که کلا حال خوبه جاشُ با حال بده عوض کرد
 می گفت وبلاگُ خونده بود. می گفت عجیب نبود که هنوزم به از دست دادن فک کنی و به نداشتن عادت نکرده باشی . وقتی ادم چیزی رو از دست می ده یا گم می کنه،نا خواسته ذهنش از اون بُتی  درست می کنه که تصور پیدا کردن مشابه نازل ترش هم سخته!
کافیه چیزی رو دور از دسترس ببینی تا تو ذهنت ازش یه اسطوره ی استثنایی بسازی!اینا رو خودت قبلا می گفتی!
دو
واسش تعریف کردم بعد از ده ماه چیکار کردم!و گفتم که وقتی داشتم اون کار رو می کردم به کل یادم رفته بود!مثل مبتدی ها شده بودم!گفت این یکی از چیزاییه که  یادت رفته!راس می گفت.به این یکی دو ماهی که رفت فکر کردم!خیلی چیزا یادم رفته بود.به روی خودم نیاوردم. می دونستم چی می خواست بگه!واسش تعریف کردم که تو این دو ماه چی ها اتفاق افتاد . گفتم هر آدمی قسمتی  از انرژیش رو سهم دیگران می دونه. پرسید : هر آدمی؟؟ گفتم : نه!من !گفت : سهم تو از انرژی دیگرانت چی بوده؟؟
سه
گفت ننویس!حداقل برای مدتی کوتاه!زندگی هرچقدرم شیرین باشه ارزش مرور  کردن رو نداره. راس می گفت . موافقش بودم . حرفش رو قبول کردم . تعجب کرد.گفتم اخیرا فهمیدم تو گفتن "نه" مشکل دارم. گفت اینم تو این چن ماه یادت رفته!خداحافظی که کردیم تقریبا سه نصف شب بود. نیاز نبود با چیزی ور برم که خوابم بگیره
چهار
با دوستامون بیرون بودیم. خیلی وقت بود دور هم جمع نشده بودیم. خوش گذشت.دیدن دوستای خوب-حتا در حالت آشفته گی و نگرانی-هم خوبه واسه رفع دلتنگی!حتی اگه همه چی طبیعی نباشه و به زور بخوای طبیعی نشون بدی!بعدش که رفتیم کافی نت بیشتر خوش گذشت. بعد از عروسی هومن اولین باری بود که همه مون می خندیدیم .همه می خندیدن!خندیدن بعضیا رو کلا فراموش کرده بودم. همه چیز آروم بود. خدا پدر سوسن خانوم ُ بیامرزه!شب مهمون داشتیم. همون دوست ِ قدیمی ژنرال! هنوز واسش عجیب بود که چرا من بزرگ شدم ! پیامک،استرس،نگرانی،خشم،غرور،آرامش، نگرانی،تعهد!پشت تلفن ِ طولانی اخر شب یه نفر گفت :خیالت راحت!! همیشه کسی که نگرانه آسیب می بینه،نه کسی که مسبب نگرانیه!

۳ نظر:

  1. osat ye chiz dige ham goft pesarake nadan
    yadet raft ya nakhasti begi

    پاسخحذف
  2. شایع درست نکن مرد مومن! من که دوس دخترم ندارم چه برسه به زن!!!

    پاسخحذف

حالا تو بگو