۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

از مادر،تا فرزند


*همین حوالی
یه بچه ی کوچیک ِ شاید دو سه ساله،شبیه یکی از عکس های بچه گی من وسط خیابون ایستاده و مثل ابر بهار اشک می ریزه ، دستاشو رو به بالا می گیره و حالا منتظره تا خانوم جوانی که هم سن و سال خودمه در اغوش بکشدش!خانوم جوان بچه رو جوری بغل می کنه که همه ی شکم و پهلوی بچه بیرون می افته !!حاجاقا در گوشم می گه :بچه داری این یکی رو!!نفله کرد بچه رو !با خودم فکر می کنم که زمان چقدر زمان زود می گذره!حالا هم بازی های دوران  کودکی من هم مادر شدن!همونطور که یکی از بهترین های روزهای دانشگاه ِ من ،الان پسر چند ماهه داره و پدر شده!
*کمی دور تر
می گم : خواهرزاده ی مریم بالاخره بعد از یکماه از دستگاه بیرون اومد .خب!خدا رو شکر بچه ی اینا هم سالم به دنیا اومد. می گه : می مرد بهتر بود .چیه این زندگی! می گم : مادرش قطعا اینجوری فکر نمی کنه. اگر فکر می کرد شبی یک میلیون پول نمی داد تا شاید بچه اش زنده بمونه . می گه پدر و مادر ها همیشه اشتباه فکر می کنن!وگرنه تو زدگی ئی که خودشونم می دونن لذتی نداره و سراسر بدبختیه،پای کسی رو باز نمی کردند!
*خیلی دور،خیلی نزدیک  
عمو مسود می گه به بچه هام گفتم :نباید بچه دار شین! اون بچه چه گناهی کرده که به خاطر شوما پاش تو این دنیای کثیف و پر جنایت باز شه!!اون می گه و من یاد خانوم فاعلی می افتم
خانوم فاعلی ،یکی دیگه از مشتری های ماست . (من و امین آقا بدون هماهنگی قبلی این اسم رو روش گذاشتیم).من یکبار اشتباه کردم و لپ تاپ اون رو درست کردم و اون حالا هر روز،یکبار لپ تاپش رو برای عرض ادب ،خدمت ما می فرسته! گاهی خودش میاد و گاهی پسرش رو می فرسته. بعید می دونم بالای سی و پنج رو داشته باشه . تازه گی فهمیده زیر سر شوهرش بلند شده و حالا به تلافی می خواد زیر سر خودش رو بلند کنه!(لابد!)از من می خواد که بهش یاد بدم ،عکس های یواشکی اش (!)رو چه جوری از دید دیگران تو کامپیوترش ذخیره کنه!
بعضی روزا میاد و پیج فیس بوک ِ کسی رو که فکر می کنه دوست دختر شوهرشه رو نگاه می کنه!همیشه نگرانه که دختره، بفهمه که این داره یواشکی پیجش رو نگاه می کنه!گاهی پسرش میاد و لپ تاپ رو می بره. کسی که بی تقصیر ترین ِ ماجرای زندگی پدر و مادرشه

۲ نظر:

  1. مادر داریم تا مادر...
    اما فرزندان چه گناهی کردن؟؟

    پاسخحذف
  2. shanbe 2shanbe ha ro vel kardi , manam ke gahi dastresi be net daram, , adat kardi be naneveshtan o manam adat kardam be nakhondan

    پاسخحذف

حالا تو بگو