۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

افکار پیژامه ای

تصویر:یک شاهکار دیگه از بهناز فروردین عزیز
* اول
هیچ وقت نفهمیدم چرا اون روز اینقدر عصبانی بود. همون روزی که  دوست دخترش رو در حال صحبت کردن با یه پسر تو دانشگاه دید . همون روزی که تلفن رو برداشت و هرچی از دهنش دراومد بار دختره کرد . هنوز نمی فهمم چرا فکر می کرد چون طرف دوست دختر اونه ،حق نداره با هیچ پسر دیگه ای حرف بزنه . هنوز نمی فهمم چرا یواشکی پیامک های گوشی دختره رو کنترل می کرد . شنیدم که به تازگی تو شهرشون ازدواج کرده!خوشحالم!ولی امیدوارم دختر دار نشه! نمی دونم اگه یه بار یه روز ،یه جایی دخترش رو با یکی از هم دانشگاهی های پسرش ببینه چیکارش می کنه .
*دوّم
اقایی رو می شناسم ،که جایی دور تر از ایران زندگی می کنه . صاحب خانواده و فرزند . چن تا دختر بالای هجده سال .و جالب  اینجاس که در کشوری که خیلی از ایرانیا ،میلیونی  هزینه می کنن که فقط چند روز لخت و پتی توش بگردن و عکس بگیرن ،این آقا بچه هاشُ مجبور می کنه که با حجاب کامل و بدون آرایش و حتی در بعضی مواقع با چادر!!!از خونه بیرون بیان .

*سوّم
رفیق صمیمی خودم،با کار کردن زنش مخالفه . از نظرش تو محیطی که مردای زیادی کار می کنن،کار کردن زن درست نیست. نه که به زنش اعتماد نداشته باشه،ملت گرگ شدن!! گاهی به شوخی بهش می گم فرق تو و بابا یزرگ من می دونی چیه؟؟اینه که تو لباسای مارک دار می پوشی ولی بابا بزرگ من با پیژامه و عرق گیر تو خونه را می ره!ولی تو مغز جفتتون که بریم،طرز فکرتون همون طرز فکر عرق گیر پیژامه اییه!!خیلی از همین آدمایی که همین حوالی خودمون می بینیم،همین طرز فکر رو دارن!خود من هم شاید یکی از اونا باشم،خود شما حتی!خیلی از همین هایی که پز روشن فکری می گیرن  هم گاهی این مشکل رو دارند . خیلی از همین آدمای شیکی که می بینن و اتفاقا قشنگ هم حرف می زنن ممکنه ظاهر طرز فکرشون مدرن و اروپایی باشه،ولی در عمل ،همون طرز فکر عرق گیر -پیژامه ای  صد سال پیش پدر بزرگ منو دارن!

۴ نظر:

  1. والا عرض کنم که... گفتنیو گفتی دیگه...
    من پاشم پیژاممو بپوشم...

    پاسخحذف
  2. نگارررررر هستم۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲:۰۶

    والا مام خودمون که اعتبار نمی کنیم تو جامعه ظاهر بشیم خیلی می ترسیم آقا گرگه بخورتمون ( نمایشنامه ی شنگول منگول_ اپیزود دَمِ درِ بنیاد شهید)ولی دلیل اینکه بعضی مردا فک می کنن جامعه گرگه به خاطر اینه که خودشون پدرسوخته ان (البته بعض شما)

    پاسخحذف
  3. خیلی لایککککککککککککککککککک

    پاسخحذف
  4. این خود من و حتی خود شما رو خیلی خوب اومدی. :)

    پاسخحذف

حالا تو بگو