۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

پر حرفی ،نه!!


*"نه"!!
ما ایرانی ها(من+ یک جمعیت هفتاد میلیونی) یک بیماری اساسی داریم که من اسمش رو گذاشتم شهوت ِ خرید . یه بیماری بزرگ که معمولا تو فروشگاه ها به سراغمون میاد و باعث می شه که بدون قصد خرید هم دست خالی از اونجا یبرون نیایم . تو فروشگاه های زنجیره ای-مثل شهروند،خصوصا شهروند ارژانتین-این قضیه رو بهتر می شه درک کرد. کافیه یه نفر که هیچ نیتی واسه خرید نداره رو با خودتون ببرین اونجا تا ببینین چه جوری دست پر از اونجا میاد بیرون !البته الان ،به لطف خاندان بزرگ دریانی ،هر کدوم از بقالی های محل هم دیگه واسه خودشون یه پا شهروندن!خیلی وقتا آدمایی رو میبینم که تو همین سوپرمارکت ها،جنس های زیادی رو بر می دارن و وقت حساب کردن ،نصفش رو بر می گردونن سر جای اولش!حتما فراموش می کنند که جنس هایی که انتخاب کردند،بالاتر از پول های توی  جیب شونه!اینجور ادما معمولا تو زندگی روزمره شون هم همین اشتباه رو می کنن،بدون در نظر گرفتن توانایی هاشون و جایگاه و موقعیتی که توش قرار دارند،دست به کارها ،یا انتخاب هایی می زنند که در حد و اندازه شون نیست  .درنتیجه،با یک "نه" بزرگ،رو به رومی شن که تحت هیچ حالتی براشون قابل قبول نیست.وقتی احساس "من با بقیه فرق دارم" تو وجودت بیش از حد رشد کنه،این "نه" شنیدن هم بهروز مره گی هات اضافه خواهد شد!
*سکوت کن!سکوت کن!
یه زمانی وقتی یکی بهم می گفت چقدر ساکتی یا چرا حرف نمی زنی،حس بدی بهم دست می داد!ولی الان که با دوست پر صحبت ِ کم سرعت ،که فقط در مورد یک مسئله صحبت می کنه آشنا شدم،خوشحالم که کسی با شنیدن صدام سرش روبه دیوار 
نمی کوبه!عجالتا با شرایط بوجود اومده ی جدید،برای من و امین آقا ،صبر ایوب ارزو کنید

۲ نظر:

حالا تو بگو