۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

زندگی ،کوتاه است



عکسی که مشاهده می کنین،تصویریست از سنگ مقبره پدر بزرگ من .مردی که سالیان درازیست که در ابنبابويه در یک قدمی ِ تختی ارام گرفته . قبری ، با ساده ترین سنگ قبری که تا به حال دیدم.به سادگی همون چهل سال زندگی خودش . شاید اگر الان زنده بود و به همون بیماری مبتلا می شد،با کمترین هزینه ،شفا پیدا می کرد و عدد زندگیش رو از چهل جلو تر می برد . چنین نشد.تقدیرش چنین نبود
*لایف ایز تو شورت
حاج اقا صولتی ،رو به روی عمو نشسته بود و می گفت :لایف ایز تو شورت!!
ببیست و چهار ساعت بعد ،جلوی در مسجد،وقتی که رفیق قدیمیم رو با لباس مشکی و چشمای خیس و صدای گرفته دیدم،که در عزای برادر سی و ساله و زن برادر بیست و هفت ساله اش اشک می ریخت،بهتر حرف حاج اقا رو درک کردم . اگر اون پسر بچه ی پونزده ساله،از سر ِ مستی پشت فرمون ننشسته بود و با سرعت دیوانه کننده اش،به ماشین اونا نمی زد ، ایلیا ی دو ساله  شب هاشُ، با چشمای خیس و حسرت بوسیدن دوباره ی مادرش به خواب نمی رفت. چنین نشد. تقدیر اینچنین نبود . 
تازه دارم می فهمم که یه زندگی چقدر می تونه کوتاه باشه.
هفته ی پیش از چند نفری که ناراحتشون کرده بودم،عذر خواهی کردم . اونام-دمشون گرم-منو بخشیدن. این خوش شانسی من بود که هنوز اینقدر دیر نشده بود که نشه از کسی دلجویی کرد . این لحظه ها رو از دست ندیم  .به قول حاج اقا:لایف ایز تو شورت!!
بعد التحریر:
جناب ناشناس(!) که هر از گاهی ،کامنت می ذارین!شما رو که دیگه همه می شناسن!! مشکلتون چیه که ناشناس کامنت می ذارین؟؟بد نیست گاهی وقتا که تنها می شین،یه خورده به این فکر کنین که اگه یک در صد ،این چیزایی که تو کامنتا به من نسبت 
می دین،اشتباه باشه چی؟؟

۴ نظر:

  1. با نام و یاد خدای مهربان
    وبلاگ شما فوق العاده هست تبریک میگم
    سلام دوست عزیز ضمن عرض خسته نباشید بابت این وبلاگ جالبتان توجه شما را به چند نکته اساسی جلب نمایم:(انجمن های گفتگو و پاتوق)
    به انجمن های ما بیایید و با جوانان گفتگو کنید و موضوعات دلخواه خود را ایجاد کنید و با کاربران به بحث و تبادل نظر و گفتگو بپردازید.
    سایت نوین برای شماست پس به مدیریت آن بپردازید.
    سایت نوین همان طور که از عنوان سایت مشخص می باشد درصدد است که برنامه های نوینی را در عرصه خدمات اینترنتی به منظور رفاه حال شما کاربران عزیز تدوین نماید روال این برنامه به گونه ای است که شما با خرید اینترنتی و آنلاین از سایت ما قادر خواهید بود که هر گونه محصول مورد نظر خود را درکوتاه ترین زمان ممکن بدست آورید همان گونه که استحضار دارید اکثر سایت هایی که در قالب فروشگاه اینترنتی می باشند اجناس و محصولات خود را با قیمت فوق العاده گران و سود آوری برای خود به فروش می گذارند که نه تنها به اقتصاد کشور لطمه میزنند بلکه باعث ایجاد نفرت کاربران از خرید های اینترنتی می شود لذا گروه ما تصمیم بر این داشت و دارد که شیوه ای نوین از خدمات اینترنتی را عرضه نماید که درآن کاربران نه تنها در آرامش خاطر خرید خود را انجام دهند بلکه از این خرید خود راضی باشند.
    شما محصول مورد نظر خود را به ما اعلام می نمایید و ما شما را به یکی از بزرگترین شبکه های آنلاین خرید اینترنتی (که ما واسطه ی شما و آن شرکت هستیم) معرفی نموده و برای خرید شما حدودا بین 20 تا 40 درصد تخفیف ایجاد می نماییم این امر باعث می شود که شما واقعا از خرید اینترنتی خود لذت ببرید.
    قابل توجه است که سایت نوین دارای تالار های گفتگو نیز می باشد که در این تالار ها جوانان به بحث های گوناگون و مورد علاقه خود می پردازند لذا بنده شما را به عنوان مدیر پیشنهادی یکی از این تالارها پیشنهاد می کنم حتما به ما سری بزنید.
    قابل توجه است که اگر دوستانتان را به سایت ما معرفی کنید از طریق لینک بازاریابی ما به شما پورسانت تعلق می گیرد.

    با تشکر مدیریت سایت
    www.novin20.com

    پاسخحذف
  2. كاش ایلیا ی دو ساله
    شب هاشُ، با چشمای خیس و حسرت بوسیدن دوباره ی مادرش به خواب نمی رفت
    :-s

    پاسخحذف
  3. اينكه بتوني با هويت خودت حرف دلتو بزني جرات مي خواد كه خب خيلي ها ندارن

    پاسخحذف
  4. اگه منظورت از جناب ناشناس منم که بهت گفتم سعی کن کمتر نقش کاسه داغتر از آش رو بازی کنی... والا فکر کنم همون یه دفعه رو برات کامنت گذاشتم.
    دورادور می شناسی ولی گمون نمیکنم حدس بزنی من کی هستم و اگه انقدر مطمئنی که منو می شناسی خب اسم ببر ولی پیشنهاد میکنم دست و پای الکی نزنی
    و اینو بدون یه چیزی قبلها ازت دیدم که اون حرف رو بهت گفتم
    سعی کن انتقاد پذیر باشی
    انتقاد پذیر بودن فقط به گفتنش نیست برادر.. به عمله
    ژست آدمهای روشنفکر رو گرفتن هنر نیست
    انقدر بهت فشار اومد که توی پست بعدی به زبون اومدی
    خیلی زشته
    آروم باش پسر

    پاسخحذف

حالا تو بگو