۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

من،اشتباه می کردم



من اشتباه می کردم وقتی داشتم در مورد دیگران قضاوت می کردم
*********
خانوم "ع" همیشه می گفت در مورد کسی که چیزی ازش نمی دونی قضاوت نکن
مثل آقای ... نباش،که در مورد کسی که تا حالا ندیده و اتفاقی که از افتادنش مطمئن نیست هم قضاوت می کنه
خانوم "ع" همیشه حرف های خوبی می زدو من همیشه حرفاشُ نشنیده می گرفتم
اشتباه می کردم.
من اشتباه می کردم ،وقتی که نشناخته،به کسی بیست ِ رفاقت می دادم
و به اون یکی  صفر ِ نامردی
حتما باید زمان می گذشت تا ببینم
اونی که فکر می کردم بهترینه ،بهترین نیست
یا اونی که فکر می کردم بد ترینه، بدترین
نه دست  ِرفاقت،دست رفاقت موند
نه محبت اونی که می خواست مهربون ترین باشه،موندگار شد
نه نیش ِ تند ادم بده ،وجودم رو لمس کرد!
من اشتباه کرده بودم
تو روزهای ایده ال زندگی،همه چی ایده ال بود
ولی تو روزهایی که همه چی غیر عادی بود،هیچ چیز ایدهال پیش نرفت
تا من بفهمم مدتهاس"مشغول اشتباه کردنم" هستم
حالا به اندازه ی همه ی قضاوت های مثبت و منفی ام 
عذرخواهی بدهکارم 
من اشتباه می کردم ...وقتشه که این اشتباه ها رو جبران کنم





۵ نظر:

  1. هميشه همه ما خيلي اشتباه مي كنيم
    هيچ وقت بابت روزايي كه رفته افسوس نخور
    از اين به بعدش رو درست رفتار كن

    پاسخحذف
  2. اینکه میفهمی چی اشتباه و چی درسته
    خودش کلیه
    هستن اونایی که
    خر میان و گاو میرن

    پاسخحذف
  3. من خودم قبل از يه اتفاق ِ بد فكر ميكردم آدما همه خوبن حتي اگه عكسشم ثابت بشه
    بعد از اون اتفاق فكر كردم آدما همه بدن حتي اگه عكسشم ثابت شه
    و حالا به اين نتيجه رسيدم كه واقعا به من چه !
    آدما ميخوان خوب باشن مي خوان بد .
    من بهتره قضاوتي نكنم تا تو شرايط خاص سورپرايز نشم

    پاسخحذف
  4. همه اینا که می‌کی درست... ولی واسه همه آدما این چیزا پیش می‌آد. یعنی می‌گم بهش فکر بکن، ولی اسیر این طرز فکر نشو.

    پاسخحذف
  5. در ضمن سعی کن توی زندگیت کمتر نقش "کاسه داغتر از آش" رو بازی کنی!

    پاسخحذف

حالا تو بگو